hatbit

Wednesday, September 1, 2010

Ikrar Kesatria

Salam,
Aku tulis entry ni sebab aku x ingat Ikrar Kesatria....dlm usaha aku nak menghafal ikrar ni..aku rasa baik aku taip je kat blog...mana tau bleh lekat kat kepala..hehe

Dah la esok kitorang ada baris pagi...tiap2 pagi Rabu...kalo aku "bernasib baik" terpilih utk jd pembaca ikrar, x ke naya..huhu

***********************************************************************************************************

IKRAR KESATRIA

Kami berikrar:


1. Beriman kepada Tuhan dan bertaqwa kepada-Nya.


2. Setia kepada negara dan sedia berkorban demi kepentingannya dengan tidak sekali-kali mengenal menyerah.


3. Memegang teguh disiplin tentera dan senantiasa menjunjung tinggi sikap keperwiraan dan kehormatan tentera.


4. Mengutamakan perlaksanaan tugas dengan jujur dan ikhlas.


5. Menyimpan rahsia negara dengan seketat-ketatnya.

***********************************************************************************************************

Ha, kalo aku nak hafal benda ni...xpayah susah2 belek kertas...kat dalam blog aku pon ada...bukak je..hehe..senang.. =)

Ok, sekian...selamat malam...
Wasalam... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...